Kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ” - klasy patronackie w szkołach zawodowych

Związek Polskie Okna i Drzwi prowadzi działania zmierzające do poprawy jakości usług montażu stolarki budowlanej. Jednym z nich jest ogólnopolska kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ”, w ramach której w roku szkolnym 2016/2017 w szkołach zawodowych utworzone zostały klasy patronackie.

Zespół Szkół Budowlanych w Poznaniu, Zespół Szkół Zawodowych Nr 5 w Białymstoku oraz Państwowe Szkoły Budownictwa w Bytomiu to trzy placówki, w których powstały klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ”. To jedno z nowych działań realizowanych w ramach trwającej od 2014 roku kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”, której celem jest szerzenie wiedzy i zwiększanie świadomości w zakresie prawidłowego montażu wyrobów stolarki budowlanej.

Ostatnie lata są niezwykle dynamiczne w budownictwie, rozwijają się nowe technologie i niestety, programy nauczania nie nadążają za postępem technicznym. Dlatego, chcąc przygotować absolwenta z szeroką wiedzą na współczesny, zmieniający się rynek pracy, poszukujemy kontaktów z firmami, pracodawcami, producentami z branży budowlanej. Jedną z takich form współpracy jest „DOBRY MONTAŻ” mówi Anna Hyla, Dyrektor PSB w Bytomiu. –  Wiemy, że projekt jest szansą na dalszy rozwój szkoły, ale przede wszystkim, na rozwój ucznia, który idąc na rynek pracy będzie posiadał dodatkowe kwalifikacje i umiejętności – dodaje.

Klasy patronackie powstaną dzięki współpracy placówek szkolnych, Związku POiD oraz zaangażowanych w akcję firm z branży stolarki budowlanej. Kooperacja może przybrać różne formy, m.in. praktyk zawodowych dla uczniów, wyposażenia szkolnych pracowni w niezbędny sprzęt i materiały, szkoleń dla nauczycieli czy też stypendiów dla najzdolniejszych uczniów.

Obok prowadzonej kampanii, Związek POiD aktywnie zaangażował się w powołanie zawodu montera stolarki budowlanej (który obecnie formalnie nie istnieje), organizuje kursy i opracowuje podręczniki do nauki dla przyszłych monterów.

Kampanię „DOBRY MONTAŻ” w charakterze Partnerów wspierają firmy: AIB, Anwis, FAKRO, GERDA, Hörmann, Pol-Skone, Porta, PROLINE, SOUDAL, Stolbud-Włoszczowa, Klimas Wkręt-met i Yawal.

Patronem medialnym akcji jest również Murator.

Kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ”
ZPOiD - Kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ”
warto przeczytać
tematy z okładki
Kominek do ogrzewania. REKOMENDACJE firm + wnioski z porównania
Jaki kominek z płaszczem wodnym wybrać do ogrzewania średniej wielkości domu? Poprosiliśmy kilka firm o przedstawienie propozycji odpowiednich urządzeń. Staraliśmy...
KOMINEK
Instalacja wodna i kanalizacyjna w małym domu – od projektu po wykonanie
W niewielkim domu instalacje zwykle nie są rozległe i nie mają skomplikowanego przebiegu. Dzisiaj jednak często prowadzi się je w...
INSTALACJA KANALIZACYJNA